fråga
14.04.2020
Hej
Om man smygtittar på sin mamma i duschen kan man väl få stånd.? Är hos min killkompis och sover över.Hans mamma går lätt kläd i lägenheten.Skulle gå på toa på morgon upptäckte att jag hade morgon stånd.Hoppas inte hon såg detta.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.04.2020
Hej,
Det är inte viljestyrt i vilka situationer man får stånd, så man kan få erektion vid olika tillfällen där det kanske inte specifikt handlar om vem man tittar på. Sen är det ju en annan sak att din mamma också har rätt att få duscha ifred utan att någon avsiktligt smygtittar på henne. Så det är någonting du kan tänka på.
Jag tror säkert att din kompis' mamma vet om hur morgonstånd fungerar, och att det är helt naturligt. Så även om hon skulle ha sett det så tror jag inte att hon skulle ha tyckt att det var speciellt konstigt.
Hälsningar
Tessi