Fråga
10.12.2022
Jag är 20 år gammal och leker med leksaker sen jag var barn, älskar det, man får nån sorts nostalgisk det, men är detta normalt? Asså man känner ju sig fortfarande som ett barn när jag håller på såhär Jonte

Ungdomsinformatör Kix svarar
15.12.2022
Hejsan!
Det är nog inget fel på att vilja leka med leksaker fastän man inte längre är ett barn :) Ifall man trivs med något och mår bra med det så då ska man göra det. Det skadar ju inte någon annan att du leker. Att leka kan vara en kreativ hobby, där man får använda och utveckla sin fantasi. Alla har vi olika hobbyer, och när man tänker närmare på saken så är det ju nog vanligt att vuxna också leker med leksaker, men oftast är det sånt som är mera riktat till vuxna, typ vara teknikprylar, pussel, modellbyggen och sånt... så man tänker kanske inte riktigt på det som leksaker.
Så lek på du bara så länge som det känns roligt för dig :)
Mvh, Kix