håhhå
20.05.2016
Vad skall jag ta mig till. Jag vet inte vad detta är. Jag har hela mitt liv lidit av urin problem när jag var liten hade jag urinvägsinfektion mest hela tiden har ätit många antibiotika kurer och förebyggande kurer. Nu har jag inte urinvägsinfektion men jag kissar på mig dagtid och nattetid det är otroligt förnedrande och pinsamt att gå med fläckiga jeans och det hindrar min vardag. Tycker också det är pinsamt att gå till läkare för såna här problem. Jag vet inte vad jag skall ta mig till jag orkar inte gå ut bland ungdomar för jag vet ju inte när jag kissar på mig och var och val av klädseln blir ju oftast svart det hindrar mig snart får jag völ börja använda blöja och det vill jag verkligen inte. När jag gick i lågstadiet hade jag det men NU inte NU vill inte!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.05.2016
Hej.
Jag förstår att det är ett jättejobbigt för dig. Allt som har med kiss och bajs att göra blir lätt till superpinsamma problem, trots att det ju är helt dumt. ALLA människor kissar och bajsar och MÅSTE göra det, och om det blir ett problem nånstans i hela den processen så skall naturligtvis det behandlas - det borde ju vara en självklarhet.
Så jag tycker att du skall ta kontakt med en läkare. Du kan börja med en "vanlig" hvc läkare. Vid behov kommer de att skicka dig vidare till en mer specialicerad läkare. Det är ju  inte så ovanligt att man får problem med inkontinens om man har urinvägsinfektion men eftersom dina problem har pågått så länge så tycker jag absolut att saken måste utredas.
Det är faktiskt helt onödigt att du känner dig pinsam över denna sak. Läkare talar ju med patienter om dessa saker alla dagar, så för dem är det inte det minsta konstigt, och huvudsaken är ju att problemen blir utredda för att saken skall kunna behandlas på rätt sätt.
Ta tag i saken nu genast och ring och boka en läkartid.
Kram
Tessi