hej pånytt!
20.03.2015
Men va om jag inte kan ta kontakt med Fredrika-kliniken . Det känns så skrämmande. För jag känner mig så frisk oja jag har ofta konstiga tankar men ja tycker att de är hälsosamma! Nog förstår jag ändå på ett sätt att det finns något annat än det här men ja vill int komma ur de de e ju urskönt att känna sig ren och fri och hälsosam och att vikt och mat och träning är i fokus. Så ede för mig. Det känns så skrämmande att söka hjälp, när jag inte förstår varför. Förstår ni hur jag menar?

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
24.03.2015
Hej igen!
Visst kan vi förstå att det kan kännas skönt att känna sig hälsosamm och ren, men det är lätt hänt att tankar, inställning och kontrollbehov går till sådan överdrift att man inte längre själv kan se vad som är "normalt" hälsotänk och när det gått så långt att det börjar bli farligt. Så kanske du kunde tänka det mera som en "hälsokontroll" av dig själv, att kolla upp med någon att du hålls på en sund nivå? Som en konsultation istället för att söka hjälp? Överhuvudtaget skulle det säkert vara skäl att göra en fysisk kontroll tex genom labbprover för att garantera att du tex inte fått mineralbrister eller vitaminbrister genom att vara så selektiv i ditt ätande och träna så hårt. Sådant kan de också fixa via Fredrikakliniken. Var inte rädd, ingen är ju ute efter att skada dig!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna