hjälp mig SNABBT
14.12.2015
Hej det var jag som skrev om att jag bara rasar i vikt och inte vet vad jag skall göra. Frågan borde finnas på insidan och hälsan (nu behöver jag hjälp snabbt)
Jag var till läkaren och tog en massa prover HJÄLP vad händer. Fick provsvar har brist på B12 vitamin och kalcium. Jag blev inkallad pånytt till sjukhuset. Nu har jag fått en diagnos en ätstörning. Hur skall man ta sig bort från den. Det känns så hemskt jag vill inte vara såhär hjälp mig att finna motivation!

Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.12.2015
Hej igen!
Vet du vännen, nu är det andra än vi som ska hjälpa dig med din motivation och med hur du bör tänka för att få bukt med din sjukdom. Du behöver hjälp av professionella: vårdare och psykologer som kan just precis ätstörningar och som har de bästa verktygen, metoderna, erfarenheten och kunskapen för att hjälpa en ätstörd. Hade du cancer skulle du ju inte heller fråga mamma om hur du ska sköta om din sjukdom eller läsa om den online, utan du skulle vilja ha de bästa av läkare, de modernaste mediciner och apparatur på sjukhuset med de bästa resurserna. En ätstörning är en sjukdom och den ska man inte ta lätt på eller tro att den ska gå om av sig själv. Så nu ringer du till Fredrikakliniken IDAG! Du har väl läst vårt reportage därifrån Decibel besöker Fredrikakliniken?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott