Innebandy
13.07.2016
Hej, jag undrar vad som krävs för att starta ett innebandylag och delta i matcher? Måste man vara med i en förening eller starta en egen. Vilka är kostnaderna och vad är det som kostar? Kan man ens starta ett lag som ung utan någon vuxen som styr upp det hela? Om man kan, hur ska man isåfall göra?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
14.07.2016
Hej!
Hördu ta kontakt med din kommuns idrottsinstruktör på kommunens fritidskansli - du hittar genast om du googlar din hemkommuns namn och ordet fritid. Prata med honom om det här, för då kanske det är möjligt att han kunde starta upp ett lag åt er i kommunens regi, sponsorera utrymme eller fixa gratis i någon av kommunens skolgympasalar, anmäla er i regionala turneringar osv! Han kanske är på semester just nu, men skicka ett mejl, så väntar det ju på honom när han kommer tillbaka. Kommunerna vill gärna ha konkreta önskemål som det här på vad de kan ordna för verksamhet för ungdomar och ditt önskemål kommer ju passligt inför höstterminen!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott