Jag har fått en röd färgad blåsa av något slag kliar inte eller svider.
23.05.2016
Hej jag är en kille på 18 år.
Jo självklart har man haft oral sex en gång för länge sedan men inget hände då. så det är det enda annars inget annat.
Frågan är att jag har fått en röd bula eller blåsa av något slag. Den kliar inte och den svider heller inte. Jag upptäckte den när jag hade duschat i dag.
Är det en ofarlig liten röd prick? den kan se ut som en finne men bara röd finne upphöjnad mer eller mindre. jag har också haft 2.4 km jogging och sådant i skolan idag plus i går jag är överviktig och kan det spela en roll i fall det kanske kan vara en inflammerad svettkörtel? eller kan det bero på något mer?
Har asså inte haft sex för huvud taget på länge eller alls utom oralt.
Och en sista fråga kan man runka även om den skulle vara en inflammerad svettkörtel? eller ska man vänta ut i sådant hur länge kan det ta till det är borta? Miros

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.05.2016
Hej.
Jag tror inte att du behöver oroa dig. Antagligen är det en finne, eller en inflammerad talgkörtel precis som du skriver. Så om den inte gör ont, kliar eller svider så behöver du nog inte fundera mer på saken. Följ med helt enkelt och ifall att den skulle blir mer irriterad, om den ändrar och börjar göra ont så kan du kontakta en ungdomsmottagning och åka och visa upp bulan.
Jag tror inte att bulan har att göra med vare sig joggingen eller att du är överviktig. Det är nog bara att ta det lugnt och följa med.
Kram
Tessi