Jag tror att jag har ett runk problem
18.03.2022
Varje gång jag ser en vacker filcka vill jag runka min penis. Jag gör det 13-21 gånger om dagen. Men jag har börjat få runk sor och kan kanpt kissa mer. L

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.03.2022
Hej,
I sig är det inget ovanligt eller onormalt med att ofta känna sig upphetsad i din ålder. Det är mycket hormoner i omlopp i kroppen som gör att man kan känna sig sugen på sex mer eller mindre hela tiden.
Men om det verkligen var sant att du runkade 13-21 ggr/dag så tror jag att detta har utvecklats till ett problem. Det är inte speciellt konstigt om du börjar känna av skavsår p.g.a. friktionen. Jag föreslår att du skall tala med någon om detta, t.ex. en psykolog eller terapeut. Du kan försöka boka en tid antingen via skolhälsovårdaren eller via hvc.
Det du bör vara medveten om är att det är straffbart att namnge en annan person i dina frågor. Vissa gånger kan det vara avsett som ett "harmlöst skämt" och vissa gånger handlar det om helt klar mobbning - men vad som än är avsikten så är det ett brott och därmed straffbart ifall personen du har namngett skulle polisanmäla det.
Tessi