kan inte andas
15.10.2015
hej nu på sista tiden har jag brukat få tungt att andas, det inte när jag idrottar eller sånt det händer typ bara när jag ska sova eller när jag sitter och är på datorn så kan jag få jätte tungt att andas och blir yr. jag har inte astma men kan jag ha det?? tack på förhand :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.10.2015
Hej.
Det finns ganska många saker som jag borde fråga av dig för att reda ut vad andningssvårigheterna beror på, så då tycker jag att det är bäst att gå och tala om saken med din skolhälsovårdare så att hen får kolla upp vad det handlar om. Det kan vara astma, men beroende på hurudana sitautioner det uppkommer i så kan det också bero på andra saker, t.ex. allergi, ångest mm. det är jättesvårt att veta bara på basen av det du skrev. Men börja med att gå och tala med skolhälsovårdaren så kan hen hänvisa dig vidare till en läkare vid behov.
Kram
Tessi