Knöl
10.01.2019
Hej, ja. har en liten knöl/knut på nacken den syns int men man kan känna den, den hoppar som typ åpå då man känner den(alltså den typ rör på sig va kan de va?? :)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.01.2019
Hej.
Eftersom jag inte vet exakt var på din nacke knölen sitter, och hur stor den är så är det svårt för mig att uttala mig om vad knölen är, men min gissning är att det antingen är en lymfkörtel eller en fettknöl. I båda fallen är det helt ofarligt.
Jag tycker att du skall besöka din skolhälsovårdare och visa knölen för henne så får hon ta ställning till om du borde träffa en läkare eller om det rör sig om någonting helt ofarligt.
Kram
Tessi