Magen
10.12.2020
Hejsan! Lite underlig fråga kanske men jag undrar vad det beror på. Den senaste veckan har jag känt lite att jag mår lite dåligt ( som magsjuka ) men inte så mycket som då det faktiskt är magsjuka och det går ofta över efter en stund men sen när jag går på toa är jag såå lös i magen varje gång. Men nu har det ju gått ett tag och det är fortfarande såhär och jag äter ändå bra och sånt så jag vet inte vad det kan bero på?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.12.2020
Hej,
Svårt att säga vad dina magproblem beror på, men det är nog mycket möjligt att det faktiskt är en släng av något virus. Det finns många olika sorters magsjukor och olika människor reagerar på olika sätt, så alltid innebär det inte att man blir jättesjuk och spyr, utan vissa gånger kan man komma lindrigare undan.
Vissa människor har känsligare mage än andra, och om man vet att man har en ganska känslig mage så är det inte så konstigt om diarrén kan sitta i ett tag innan magen återfår sin balans, men om man i allmänhet inte har problem med magen så kan du nog vara lite uppmärksam. Så beriende på hur din mage brukar fungera; om dina symtom fortsätter och du ännu har diarré flera gånger om dagen, eller om symtomen blir värre så tycker jag att du skall kontakta hvc.
Kram
Tessi