Min kuk
13.01.2019
Hej ja mår jätte dåligt för jag vet att jag har en litten penis när den bara är 11cm när jag har stånd jag är 15 år vad ska jag göra

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.01.2019
Hej.
Med tanke på din ålder så är mitt bästa råd att du helt enkelt skall slappna av. Medelstorleken på en erigerad penis för en vuxen man i Finland är runt 14cm, men allt mellan 9 - 19 cm anses helt normalt. Och eftersom du knappast har tagit dig igenom hela din pubertet ännu så tror jag att din kropp ännu kommer att förändras.
Försök att inte ta stress över saken utan i stället ha tålamod. Det finns ingenting du kan göra för att påskynda saken, så det bästa du kan göra är helt på riktigt att försöka acceptera din kropp.
Kram
Tessi