min tjej
18.01.2016
Jag tror att min tjej har ätstörningar jag vet att hon haft men tror att hon fått det igen hon äter nästan inget o tränar hela tiden och har svimmat i skolan idag så fick ta henne hem. Hon erkänner inte men hon går på toa såfort hon ätit något och spyr antagligen men vägrar erkänna. Hon är sjukt känslig o gråter över minsta lilla och ärligt är jag rädd att hon ska gå sönder. Hom blir galen när jag säger till henne att sluta banta och ja jag vet inte hur jag ska göra sagt till hennes mamma en gång men då blev hon skitarg o ville inte träffa mig på flera månader och jag tror att hennes föräldrar tror henne men jag vet inte vad jag ska göra hur jag ska hjälpa henne andreas

Ungdomsinformatören Sanna svarar
25.01.2016
Hej, andreas
Jag förstår din oro, det låter inte alls bra med din flickvän. Hon borde genast få hjälp. Låter ju underligt att hennes föräldrar skulle bli arga då du berättar om din oro. Du kan försöka få henne att gå till en hälsovårdare nu till att börja med, men om hon är över 18 år så kan du inte tvinga henne. Hon måste själv vilja ta emot hjälpen. Om du vill kan du kontakta personalen på Fredrika kliniken, mera info hittar du HÄR. Jag hoppas du kan få din tjej att förstå att hon behöver hjälp, men som sagt var om hon är över 18 år så bestämmer hon själv. En läkare kan nog skicka en över 18 åring på vård men det är vissa kriterier som ska uppfyllas då.
Hon har tur som har dig <3
Kramar från ungdomsinformatören Sanna