Onanii...???
26.04.2020
Hejsan...
När man ska köra in nått i slidan, dom typ sminkborste, fingrar eller annat... hur gör man då för att få orgasm? Hur får man orgasm då man för in nått? Eller hur ska man göra då man kör in fingrarna? Ska man bara ha dom där eller? 14 tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.04.2020
Hej.
Jag skall börja med att påminna dig om att oavsett vad det är du för in i slidan så måste föremålet vara rent och helt, inga vassa föremål eller sådana som kan gå sönder.
Det vanligaste sättet för tjejer att onanera är att smeka sig utanpå könet, vid klitoris och blygdläpparna. Det är inget "fel" med att onanera genom att föra in någonting i slidan, men det är svårare att få orgasm på det sättet eftersom man inte är i direktkontakt med klitoris. Så det jag försöker säga är att om du vill föra in någonting i slidan så kan du göra det - men man måste inte göra det och det är inte det lättaste sättet att få orgasm på. Då det gäller onani så finns det egentligen inga regler utan du avgör själv hur och vad du gör - och om det känns skönt så är det antagligen rätt sätt för just dig.
Det är bara att pröva sig fram. Man lär sig hela tiden nya saker om sin kropp.
Kram
Tessi