Orolig
17.05.2016
Hej! Jag har varit lite yr/vinglig de senaste 2-3 dagarna och känt som att mina händer kan ha domnat bort. Sett lite suddigare än vanligt också och varit ljus- och ljudkänslig. Idag har det pipat i öronen och känts som jag har haft lock för örat + allt annat jag skrev om. Mina blodådror på händerna är även mer blåa och synliga än vanligt. Vad kan detta bero på?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.05.2016
Hej.
Det är verkligen inte lätt att veta vad det kan bero på. Alla de symtom du beskriver är ju ganska allmänna, så de kan bero på någon vanlig förkylning eller pollenallergi eller på att du sovit för lite eller på akut p-pillret eller nästan vad som helst, men det kan också vara ett tecken på att allt inte står rätt till. Det är helt enkelt omöjligt att säga bara på basen av det su skriver.
Jag tycker att du skall försöka ta det lite lugnt ett par dagar och sköta om dig själv. Se till att äta och sova tillräckligt och inte antränga dig själv för mycket. Men ifall yrseln och domningarna fortsätter eller blir värre så tycker jag att du skall kontakta en läkare som kan undersöka dig, t.ex. på hvc.
Sköt om dig!
Kram
Tessi