Problem med örat
20.11.2016
Hej! Jag gick in duschen på kvällen jag for och såva. När jag vaknar shåsar det i örat och min hörsel är sämre. Det är som att ha vatten i örat efter att ha simmat. jag börjar få i nerverna av att inte höra något. Det har varit så här ca. 4 dagar när jag skickade det här.
VAD SKA JAG GÖRA????? Problem med örat

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.11.2016
Hej.
Om du ännu har samma problem så tycker jag att du skall gå och visa upp örat för din skolhälsovårdare eller på hvc. Ibland kan det ju "fastna" vatten i örongången och beroende på hurudana örongångar man har (de är olika hos alla) så kanske det är svårt för vattnet att rinna ut igen. Ett annat alternativ är att vattnet har gjort att en vaxpropp har fastnat mitt i gången och det är den som påverkar hörseln. Ev vaxpropp går lätt att åtgörda, och din hälsovårdare kan spola ut den. Ett tredje alternativ är att du skulle ha en öroninflammation eller att trumhinnan har spruckit, men det brukar man oftast veta om isåfall eftersom det i allmänhet är förknippat med att det gör ont.
Så jag tycker alltså att du skall gå och visa upp örat så får du snabbt svar på vad det beror på.
Kram
Tessi