Raka snoppen
25.04.2019
Hej, jag har lite hår på snoppen och undrar om jag kan raka bort det med en rakhyvel? Jag är rädd att jag kommer skära mig i blodådran på penis.
Tack på förhand

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.04.2019
Hej.
Visst kan du raka bort håret om det stör dig, men det är inte heller någonting du måste göra om du inte vill. Beroende på hur mycket hår det handlar om kan du också testa att vaxa eller plocka bort håren med pincett. Fördelen med att plocka eller vaxa/sockra är att man inte får samma stubb då håret växer ut igen.
OM du rakar, så se till att hyveln är ny, ren och vass, eftersom det minskar risken för irritation i huden. I de flesta varuhus kan man köpa färdiga vaxremsor som är ganska lätta att använda.
Kram
Tessi