Snälla svar snabbt!
27.05.2016
Hej! Jag vet inte om hen som detta handlar om är och kollar på denna sidan, och jag vill vara så anonym som möjligt så hoppas det är ok om jag skriver i hemliga textrutan? Men jag är verkligen i behov av hjälp! Arg

Ungdomsinformatören Liselott svarar
27.05.2016
Hej Arg!
Det som personen ifråga gjort mot dig är definitivt ett brott och det är straffbart. Jag har skickat din fråga till både konstapel Johanna och informatör Mikael vid Polisen, den av dem som hinner först svarar här, men det kan ta över helgen. Jag skulle dock vilja uppmana dig att brottsanmäla saken! Det kan du göra via nätet på den här sidan: https://www.poliisi.fi/brott/elektronisk_brottsanmalan. Berätta gärna för en förälder, så du får lite stöd, men jag tycker defintivit att du inte ska låta honom komma undan med det här. Brott är brott och vad du gör sätter exempel för andra.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej igen!
Jag talade med Mikael och han sade precis samma sak som jag redan hade skrivit åt dig, så kör på det. Vill också påminna om att det inte är för sent att göra något nu, ifall du inte gjorde något direkt det hände, man kan bra göra brottsanmälningar till och med åratal efteråt om man vill. Hoppas det inte lämnar att gnaga i dig det här <3
Hälsar Liselott