Uppgiven svara snart
08.04.2016
Nu måst det här få nå stop 13!!! Långvariga förkylningar sedan november 2015. Ja har int tid och ingen ork mera, ska man måst bli arg för att få hjälp ska man måst ta till hårdhandskarna o ropa ut åt hvc HJÄLP MIG! Vad 17ska ja göra. Jag behöver läkartid jag behöver kollas upp med blodprov alla prov som kan tas. Det här är inte normalt. Nånting är fel så jävla fel. Om det fortsätter så här så vill jag inte leva längre!
Jag har ju skrivit hit två gånger GAH GAH2...
Nu har ja varit frisk en vecka och tre dagar och igår vaknade jag sjuk. Nog ede underligt att man inte får någon hjälp. När jag ringer till telefonrådgivningen säger de att jag skall gå via arbetsplatshälsovården men va sjutton min jobbplats har så dåliga avtal med det. Jag bryr mig skit i pengar. Jag bryr mig inte fast besökena kostar min hälsa går före pengar GAH jag är så ARG. Jag kan inte odla stort tålamod mera det är på bristningsgränsen till att spricka hela tiden. Dumma dumma kropp!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.04.2016
Hej,
Åh, jag hör och förstår hur uppgiven du känner dig. Det är ett sånt antiklimax att gång på gång falla igen efter att man orkat kravla sig upp. Jag önskar att det skulle vända för dig.
Jag tycker faktiskt (i egenskap av hälsovårdare och sjukskötare) att man har rätt att ställa vissa krav på hälsovården. Så jag tycker absolut att du skall få boka en läkartid. Sen kan det hända att de inte har en akuttid att ge dig, men det behöver det kanske inte heller vara? Problemet har ju pågått så pass länge att det knappast ändrar på saken om du får vänta en vecka på läkartiden.
Och om det inte ordnar sig med en läkartid från hvc så får du helt enkelt kontakta en privatläkare. Jag är inte säker på hur utbudet av dem ser ut på din hemort men du får googla på saken så ordnar det sig säkert.
Styrka och kraft till dig!
Kram
Tessi