utslitet
13.01.2014
Hej igen!!Jag duschar typ 3 ggr i veckan men mitt hår blir alltid smutsigt väldigt snabbt. Jag använder inte hårspray elr nån annan produkt till håret! Det beror inte hlr på träning av nått slag!Såå vad kan de bero på?Sen är mina toppar väldigt utslitna,kan det bero på att jag har färgat håret elr att de behövs klippas? Det ser bara så torrt ut. Jag använder schampon som är till för färgat hår och sen sätter i nått slags "balsam" som oxå är för färgat hår. Ha de bra! xoxo
Frisören Stina svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
14.01.2014
Hej, vi väntar på svar från vår frissa, sätter in här under så fort det kommer :)
hälsar ungdomsinformatören Sanna
Bästa xoxo! Tydligen räcker 3 tvättar inte till utan fordrar shamponering oftare. Somliga tvättar sig själva plus håret varje dag nu för tiden. Med skonsamma vårdande produkter kan man gott göra det. Dock undvika starka uttorkande duschtvål & shampoo. Du gör helt rätt i att använda spec. hårvård till ditt färgade hår! men gör en toppklippning där du eliminerar bort dom slitna topparna, så blir det både snyggare och friskare samt slutar brytas av som kluvna toppar gör. Skaffa ett leave in för enbart topparna som inte sköljs bort. Eller silkdroppar. Lycka till med renare hår! Kram/ Stina