vad händeeeeeeer
14.07.2014
Jag lovade mig själv att aldrig skicka åt er mer för jag vill inte störa, men det gick ju bra....
Men i alla fall. Jag fattar ingenting just nu. Jag har inte ätit på tre dagar, men ändå är hon inte nöjd. Hon skriker och tjatar om hur värdelös jag är och att jag aldrig är bra nog.. Antingen äter jag för mycket, tränar för lite, skär mig för lite eller kastar upp för lite.. Hon är aldrig nöjd, vad jag än gör.
Men nu börjar hon ge mig idéer om vad jag borde göra (liksom inga brabsaker alls) men jag vet inte.... Alltså nej hjälp vad händer?
Är riktigt i panik här!! ätstörningstjejen
Angelica
Praktikant vid Decibel Angelica svarar

Ungdomsinformatörerna Sanna och Lena svarar
17.07.2014
Hej, kära ätstörningstjejen. Vi finns här för dig och för alla andra som behöver oss. Du stör inte, vi vill jätte gärna höra från dig, skriv in så många gånger du vill, VI FINNS HÄR! Om vi inte får in några frågor behövs vi ju inte ;)
Hoppas du fått stopp på monstret nu, det är ju någon dag sen du skrev. Som vi skrivit tidigare så kommer det både framsteg och baksteg. Det här är ju inget som man kommer ur sådär tjoff bang bara, tyvärr. Det måste få ta sin tid och det kommer att komma oräkneliga bakslag ännu innan du är ute på andra sidan. Men bara du håller kvar fokus, håller kvar målet i sikte, att bli frisk och slippa ifrån monstret, då kommer det att gå bra. Du kommer att komma genom allt detta elände och all bedrövelse. Men låt det ta sin tid och misströsta inte då det kommer ett bakslag eller två. Försök komma ihåg alla andra tidigare gånger då det känts svart och omöjligt och du har kommit över de trösklarna, du har ju faktiskt tagit dig vidare alla de gångerna också. Så varför skulle denna gången vara annorlunda???? Peppa dig själv med att eftersom du flera gånger redan vunnit små segrar över monstret så kommer du att vinna igen :)
Vi fortsätter att hålla tummar och tår för dig vännen <3
Och kom ihåg att vi VILL att du hör av dig igen! Man får också höra av sig fast man mår bättre nämnligen, vi vill att ni hör av er jämt.
Kramar från ungdomsinformatörerna Sanna och Lena och storasyster/sommarjobbare Angelica
PS: läs igenom det här svaret som experten Ira skrev åt en tjej med liknande problem som du <3