Rakastunut
23.09.2018
Olen rakastunut opettajaani ja olen yrittänyt päästä yli hänestä mutta en vain pysty. Hän on jatkuvasti ajatuksissani. Epäilen että hän on arvannut tunteeni häntä kohtaan. Hän laskee arvosanojani todistuksessa ja laitoin hänelle kaveripyynnön facebookissa mutta ei hyväksyny hän kyllä hyväksyy muiden oppilaiden. Tarkoittaako tämä että hän vihaa minua vai että pelkää ja yrittää saada minua lopettamaan. Olen miettinyt pitkään tätä asiaa.
Hannele klippt2

Ungdomsinformatör Hannele svarar
24.09.2018
Hei!
Kiitos viestistäsi. Kerroit, että olet rakastunut opettajaasi. On täysin normaalia, että ihastuu opettajaan tai oikeastaan keneen vain. Tunteita on vaikea hallita, vaikka niin haluaisikin. Olet 18-vuotias eli Suomen lain mukaan jo aikuinen, kuitenkin suhteet opettajan ja oppilaan välillä eivät ole kovinkaan hyväksyttäviä. En tiedä minkä ikäinen opettajasi on, mutta luultavasti aika paljon vanhempi? En usko, että opettajasi vihaa sinua, eihän hänellä ole mitään syytä siihen. Oletko näyttänyt tunteitasi häntä kohtaan jotenkin? Tiedätkö onko opettajalla perhettä tai onko hän parisuhteessa? Opettajan ja oppilaan väliset suhteet ovat hankalia varsinkin muiden ihmisten takia. Opettaja ei useinkaan halua aloittaa suhdetta oppilaan kanssa, koska muut opettajat eivät sitä todennäköisesti hyväksyisi, eikä välttämättä vanhemmatkaan. Opettajan työstä tulisi hankalaa jos tyttö/poikaystävä olisi luokassa ja muut oppilaat kuitenkin tulisivat tietämään siitä, tai mitä sitten jos suhde loppuu? On vaikea opettaa ja antaa arvosanoja kun vahvat tunteet ovat mukana. Ymmärrän, että sinulla on vaikeaa ja hän on sinulla ajatuksissa. Ehdotan kuitenkin, että pidät hänet vain opettajanasi ja jatkat normaalisti opiskelua, uskon kyllä että löydät poikaystävän jostain muualta.
Kaikkea hyvää!
Ystävällisin terveisin; Hannele :)