Bröst
29.08.2020
Hej jag är en 14 årig tjej och jag skulle vilja veta om man kan få utstickande bröstvårtor fast man har framträdande bröstvårtor som sticker upp över hela delen som är mörkare än resten av bröstet? Från en 14 årig tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
31.08.2020
Hej,
Det är ganska vanligt att bröstvårtorna ser ut som du beskriver då man ännu håller på att utvecklas. Med tiden brukar de ändra så att själva bröstvårtan blir mer framträdande än vårtgården.
Det är synd att de bilder man ser av olika bröst oftast bara visar bröst som ser likadana ut, för i själva verket kan bröst se ganska olika ut och det betyder inte att någonting är mer "rätt" än någonting annat. Med tanke på den ålder du är i just nu så kommer dina bröst att förändras under flera år ännu, så ha tålamod och tyck om dig själv!
Kram
Tessi