Kahden miehen kanssa
29.04.2024
Minun on yllättävän vaikea nauttia seksistä kahden kumppanin kanssa yhtä aikaa. Kun olen yhdynnässä toisen miehen kanssa, on hankala antaa toiselle yhtä hyvää suuseksiä, kuin olisi kahdestaan. Olen joutunut keskittymään jopa siihen, etten vaan puraise penistä. Tilanne on sama, jos toinen mies nuolee minua. Näitä kokemuksia kahdesta miehestä ei ole vielä monta. Auttaako asiaan vaan se, kun saan näistä lisää kokemusta? Rentouden puute on ollut havaittavissa. Olisiko teillä jotakin muuta tiedossa, joka voisi auttaa? Tilanne, jossa olen yhtä aikaa kahden miehen kanssa, on sinänsä kiihottava, ja olen tuntenut, että molemmat miehet ovat halunneet minua. Luulen, että tulemme kokeilemaan myöhemmin myös tuplayhdyntää. Olisi hyvä, jos voisitte ystävällisesti kertoa siitäkin vasta-alkajan näkökulmasta. Karin
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
03.05.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Minulle tuli mieleen, että onko sinulla suorituspaineita? Onko kahden ihmisen kanssa yhtäaikainen rakastelu sinun oma valintasi? Ethän koe painostusta sellaiseen? Toisten ihmisten taholta tai sellaisten ajatusten tai mielikuvien takia, joiden mukaan muutkin harrastavat ”kimppakivaa”, joten sinunkin pitäisi tehdä niin? Mikäli asia on sinulle nautinnollinen ja haluat tehdä niin, on asia tietenkin ok.
Et kertonut tekstissäsi millainen suhde sinulla on näihin miehiin? Oletko heidän tai toisen heistä kanssa parisuhteessa? Ovatko he ystäviäsi, joiden kanssa harrastat seksiä? Vai tapahtuvatko nämä yhdynnät irtosuhteissa? Nämä ovat tärkeitä kysymyksiä siksi, että ihmissuhteet ja ihmisten väliset sidokset saattavat vaikuttaa paljonkin dynamiikkaan ja tuoda eettisiä kysymyksiä tai tunnepuolen asioita mukaan, jotka voivat oleellisesti vaikuttaa esim. rentouden tunteeseen. Toisaalta rentouden tuntemiseen voivat niin ikään vaikuttaa myös pelko raskautumisesta tai  sukupuolitaudeista riittämättömyyden tunteisiin. Myös oma mielemme vaikuttaa suuresti siihen, kuinka seksin koemme: olenko stressaantunut tai uupunut muista asioista? Mietinkö tulevaa tenttiä?
Seksi on hyvin intiimi asia, joka vaatii paljon luottamusta ihmisten välillä. Mitä enemmän ihmisiä seksiin osallistuu, sitä enemmän luottamusta seksi vaatii. Seksissä kommunikaatio on myös erittäin tärkeässä asiassa; sen avulla määritellään jokaisen rajat ja annetaan suostumuksia erinäisille asioille, mutta sillä on myös suuri merkitys nautinnolle ja läheisyyden kokemukselle ja sille, kuinka tyydyttäväksi seksi koetaan.
Mitä parempi luottamus osapuolten välillä on, sitä helpompi seksissä on rentoutua. Kommunikaatio lisää osaltaan luottamusta ja sen avulla voi viestiä toiselle mitä haluaa, mikä tuntuu hyvältä ja mitä ei halua. Seksin ei ole tarkoitus olla urheilusuoritus, jossa suoritetaan tehokkaasti ja suoraviivaisesti asiat ”maaliin”.
Minulla välittyikin mielikuva, että et ehkä nauti tilanteessa kovasti, mikäli et kykene rentoutumaan ja pohdit sitä, kuinka et kykene nauttimaan ja antamaan nautintoa samanaikaisesti.
En osaa sanoa auttaako lisäkokemus. Sen sijaan neuvoisin kommunikoimaan ennen seksiä: millaista seksiä toivomme? (puhun monikossa, koska tekstissäsi puhuit ryhmäseksistä.) Millaisesta kosketuksesta kukin pitää? Millaiset rajat kullakin on, kuka saa koskea kutakin? Tällaisessa keskustelussa voisit tuoda esiin pelkosi siitä, kuinka tietyissä tilanteissa koet, että akti vaikeuttaa samanaikaista suuseksin antamista siinä määrin, että pelkäät puraisevasi penistä. Tärkeintä mielestäni olisi kuitenkin ilmaista kykenemättömyytesi rentoutua. Voisitte yhdessä miettiä, millaiset asiat, tunnelmat tai kosketukset saisivat sinut rentoutumaan. Tulisiko teidän hidastaa tahtia? Onko välttämätöntä, että kaikki tapahtuu yhtäaikaisesti? Ehkä sinä voisit keskittyä vastaanottamaan nautintoa ihan rauhassa ja tuottaisit tämän jälkeen nautintoa toiselle? Ryhmäseksiäkin voi harrastaa eri tavoin, ei vain kuvailemillasi tavoilla.
Syitä ryhmäseksin harrastamiselle on varmasti yhtä monta kuin heitä, jotka sitä harrastavat eli jokaisella varmasti on omat juttunsa, mitkä siinä kiihottavat. Perusasiana tulisi kuitenkin pitää sitä, että jokainen osapuoli nauttii. Mikäli ryhmäseksi tuntuu sinusta stressaavalta mukavuuden sijaan, voi olla aiheellista ottaa pari askelta taaksepäin; ehkä voit keskittyä yhteen mieheen kerrallaan?
Tuplayhdyntää ennen suosittelen sitä, että keskusteluyhteytenne on kunnossa. Tuplayhdyntää koskevaan kysymykseen olen vastannut yksityiskohtaisesti palvelussamme melko hiljattain, voit lukea vastaukseni tästä: https://www.decibel.fi/kysy-pois/kysymykset-ja-vastaukset/kolmestaan-rakastelu .
Muistathan myös, että kaikissa seksin muodoissa on tärkeää muistaa käyttää kondomia ja suuseksisuojaa!
Yst. Terv.
Stinke