Naisen halujen ja nautinnon lisääminen
06.05.2024
Olen miettinyt miten naisen halukkuutta seksiin olisi mahdollista kasvattaa, että se vastaisi paremmin omia halujani. Jos nainen saisi enemmän nautintoa, luulisin myös halujen lisääntyvän. Jotta nautinto kasvaisi, pitäisi minun osata tuottaa sitä paremmin. Tarkoitan tässä etenkin yhdyntöjä, jotka itselleni ovat seksissä parasta. Mikä yhdyntäasento olisi sellainen, jossa naisen g-piste tulisi parhaiten stimuloiduksi? Olisiko näitä asentoja enemmänkin? Olisi hienoa, että samalla kun penis hankaa g-pistettä, olisi mahdollista hyväillä samalla klitorista. Eivätkö nämä ole naisen kehon kaksi eniten tuntohermoja sisältävää kehonosaa?
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
10.05.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Mukava kuulla, että olet kiinnostunut naisesi nautinnosta. Nautinto on tärkeä ja iloinen asia, mutta se ei ole yksinkertainen tai suoraviivainen asia; äkkiseltään on helppo ajatella, että enemmän nautintoa = enemmän haluja seksiin, mutta aina kyse ei ole ”vain” nautinnosta.
Naisen seksuaalinen halukkuus on laaja kudelma, johon liittyy monia ulottuvuuksia hormonitoiminnasta psyykkisiin tekijöihin. Seksuaaliseen halukkuuteen voivat vaikuttaa sitä lisäävästi tai heikentävästi niin arjen kuormitus kuin työstressikin, fyysiset sairaudet tai epämukavuudet, kulttuuriset tekijät (esimerkiksi kuinka kulttuurissa suhtaudutaan seksiin, esim. uskonnon vaikutus), tunteet (esim. millainen tunneyhteys kumppaneilla on toisiinsa), itsetunto ja minäkuva ja niin edelleen.
Aina kyse ei siis ole siitä, että nainen automaattisesti haluaa lisää seksiä, mikäli se on hyvin nautinnollista. Toki varmasti jokainen haluaa enemmän hyvää kuin huonoa, asiassa kuin asiassa. Voi kuitenkin olla, että nautinnolle voi olla esteitä, kuten kyvyttömyys rentoutua tai matala mieliala, jolloin innostuminen voi olla vaikeaa. Aivot ovatkin ihmisen tärkein sukuelin - ne synnyttävät seksuaalista halua ja kiihottumista. Aivot myös vastaanottavat ja käsittelevät tuntohermojen tuomia aistimuksia! On hienoa, että pohdit ratkaisuja naisesi nautinnon lisäämiselle, mutta uskon, että keskittymällä alapään sijaan oikeaan päähän, voi asiaasi löytyä ratkaisuja.
Rentoutuminen ja kommunikaatio ovat tärkeässä asiassa: olisi hyvä, että uskaltaisit kysyä rohkeasti naiseltasi, mikä häntä kiihottaa ja millainen kosketus hänestä tuntuu hyvältä. Onko jotakin, mitä hän kaipaa? Joskus voi olla niinkin, että toinen olettaa toisen haluavan sirkustemppuja, villiä seksiä ja enemmän stimulaatiota ja totuus onkin, että toinen kaipaisikin enemmän suudelmia, herkempää kosketusta ja hitaampaa menoa. Aina oletukset eivät siis mene yhteen, kukaan ei ole ajatustenlukija. Siksi kommunikaatio on niin tärkeää! Rentoutumiseen panostaminen, kiireettömyys, keskustelu ja painostamattomuus ovat neuvojani! Jäin myös pohtimaan motiivejasi nautinnon tuottamiselle: kirjoitit haluavasi lisätä naisesi nautintoa siksi, että se alkaisi vastata paremmin sinun halujasi. Mitä tai millaisia halusi ovat? Voihan olla, että naisesi on herkkä ja vaistoaa tarkoitusperäsi: eli hänen hyvänsä sijaan haluat hyvää itsellesi? Tilanne voi saada naisen kokemaan olonsa riittämättömäksi tai painostetuksi. Olisi hyvä keskittyä häneen: anna hänelle aikaa nauttia ilman, että kiirehdit omaan nautintoosi.
G-pisteestä puhuttaessa tarkoitetaan emättimessä tai peräsuolen etuseinämässä olevaa hyvin erogeenisesti herkkää aluetta. Lääketieteellisesti ei ole pystytty todistamaan G-pisteen olemassaoloa tiettynä pisteenä. On kuitenkin sanottu, että G-pisteen voi löytää emättimestä n. 4 cm syvyydestä, emättimen etuseinämän keskivaiheilta. G-pisteen alue voi tuntua epätasaiselta sormen alla. Naisesi voi itse etsiä ensin G-pistettään työntämällä etu (tai keskisormen) sisäänsä ja painamalla sormea etuseinämää vasten, koukistamalla sormeaan itsestä ulospäin.  Virtsarakko on G-pisteen lähellä, mikä voi aiheuttaa aluksi naiselle tunteen siitä, että hän haluaa pissata. Virtsaamisentarve menee kuitenkin ohi. Myös peräsuolen kautta voi etsiä G-pistettä: siellä se sijaitsee etuseinämässä, eturauhasen kohdalla, n. 2,5-5 cm syvyydessä. G-pisteen kiihottamista (tai sen löytymistä) voi auttaa välineillä, esimerkiksi jotkin hieromasauvat on suunniteltu G-pisteen huomiointia varten. Sauvoja löytyy eturauhasen (peräsuolessa) sekä emättimen G-pisteen stimulointiin.
Klitoris puolestaan on paisuvaiskudosta, peniksen tapaan. Siitä on ulospäin näkyvissä vain hyvin pieni osa, vaikka se on elimenä suuri; klitoris levittäytyy lantioon asti ja sen paisuvaiskudokset reunustavat emättimen aukkoa. Olet oikeassa siinä, että se on hyvin herkkää aluetta: siinä on yli 8000 hermopäätettä! Joidenkin klitoris voi olla niinkin herkkä, että suora klitoriksen koskettaminen voi tuntua jopa liikaa. Tällöin klitoriksen epäsuora kiihottaminen esimerkiksi sen ympäriltä voi tuntua paremmalta kuin suora stimulaatio.
Mikäli teistä molemmista yhdyntä tuntuu hyvältä, voitte kokeilla löytää G-pisteen yhdynnän avulla esimerkiksi koira-asennossa siten, että nainen asettuu kontalleen eteesi ja painaa ylävartalonsa alas. Lantion kohoaminen auttaa miehen penistä osumaan G-pisteeseen. Tässä asennossa pääset myös koskettamaan klitorista.
Voit myös ehdottaa, jos nainen haluaa tulla päällesi. Mikäli G-pistettä haluaa stimuloida, tulee naisen kallistua paljon eteenpäin, jolloin penis mahdollisesti osuu g-pisteeseen. Tässä asennossa, mikäli naisella on voimakas kallistuminen eteenpäin, hieroo miehen häpyluu klitorista samalla.
Voitte myös asettua sängyn reunalle lähetyssaarnaajaan siten, että naisen takamuksen alle on asetettu tyyny lantion kohottamiseksi ja mies työntyy sisään joko polvillaan seisoen tai seisten. Nainen voi lepuutella jalkoja miehen käsivarsilla. Tässä asennossa nainen voi halutessaan itse hyväillä klitoristaan joko sormin tai esimerkiksi lelulla tai klitoriskiihottimella.
G-pisteen etsiminen voi olla teille nautinnollinen asia ja osoittaa naisellesi, että olet kiinnostunut hänen nautinnostaan. On kuitenkin hyvä muistaa, että kaikilta G-pistettä ei löydy. Siitä ei siis kannata ottaa stressiä! Omaan ja toisen vartaloon tutustuessa löydätte kuitenkin toivottavasti erilaisia tapoja tuottaa toisillenne nautintoa. Nautinnon ei aina tarvitse tähdätä orgasmiin; seksi on vuorovaikutuksellinen, intiimi tilanne, jossa suurin nautinto voi joskus syntyä siitä, että saa olla toista ihmistä lähellä.
Yst. terv. Stinke