romantic vai platonic
13.05.2024
Siis mä oon muuttanu uuteen kaupunkiin. Mä käyn nyt tässä yhes kirkos mun perheen kaa. Siel on tämmöne yks poika joka on aika kiva ja haluaisin olla sen kans ystävii. Me ollaan hengattu yhen kerran kirkon ulkopuolella mut me ei oltu sillo kahestaa vaa siel oli muita. Me ollaan vaan tunnettu 4vk. Se kysy mun snäppii mut ei me snäpätä sillee kauheesti. Kirkos yhe kerra se pukkas mua sillee leikist, nii en tiiä mitä se yrittää.
En ollu kirkos eile ku oli menoja. Mun äiti sano et se kysy mua et mis oon. Samana päivänä mun iskä ja mä käytii niitte luona ku niitte vanhemmat on ystävii mun vanhempien kaa. Se oli aika yllätyny ku mä tulin. Ei me melkee yhtää puhuttu.
Ku mä pääsin kotii mä näin et se laitto snäpis viestii et: Hei (mun nimi). Sit siitä me alottii puhuu. Me pelleiltiin sillee et me vihattii toisiamme. Sit lopus se laitto et: Joo oot oikees, anteeks, still love.
Siis hä mitä tuo still love tarkotta, edelleen rakkautta kai. Mut miks se laitto sydämmen. Mä en tiiä jos se oikeesti takotti sitä no ei nyt varmaa ku ollaa vaa tunnettu 4vk ja nähää yhesti viikos. Mun mielest se meinaa sillee leikil ja yrittää olla kaverita. Sillee platonic eikä romantic. Mutta kertokaa mulle onko hänellä tunteita minua kohtaan vai haluaa olla vain kavereta ja mitä oikeen tuo still love meinaa. drake123
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
16.05.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kiva, että olet jo saanut kontaktin johonkuhun uudessa kaupungissasi!
Ulkopuolisena en osaa sanoa, onko hänellä tunteita sinua kohtaan ja jos on, niin millaisia. Mutta ainakin hän selkeästi pitää sinua hyvänä tyyppinä, johon hän selkeästi haluaisi tutustua mahdollisesti enemmän.
Ainakin sellainen kuva minulle välittyy siitä, että hän on halunnut lisätä sinut snäpissä hengailunne jälkeen. Ryhmässä hengaileminen onkin mielestäni helppo tapa aloittaa tutustuminen, sillä siihen ei liity ehkä samanlaisia paineita kuin kahdestaan hengaillessa. Niin sanottu sosiaalinen vastuu on jakautunut ryhmän kesken, eikä kummankaan tarvitse esimerkiksi keksiä puhuttavaa tai jännittää henkilökohtaisempaa tilannetta. Lisäksi ryhmätilanteissa on helpompi huomioida millä tavalla toinen suhtautuu muihin lähellä olijoihin. Kohteleeko hän heitä mukavasti? Millaisia juttuja hän kertoo, onko hän hauskuuttaja vai tykkääkö hän enemmänkin seurata etäämpää?
Myös fyysinen kontakti eli se, että hän on pukannut sinua kirkossa leikisti, vahvistaa ajatustani siitä, että hän pitää sinusta. Millä tavalla, sitä en osaa sanoa, mutta harvemmin ihmiset koskevat ihmisiä, joita pitävät esimerkiksi epämiellyttävinä. Päinvastoin – usein etenkin nuoret saattavat osoittaa kiinnostustaan fyysisellä härnäämisellä ja pienillä kosketuksilla. Tästäkään ei kuitenkaan voida vetää mitään johtopäätöksiä, sillä meillä jokaisella on erilaiset keholliset rajat; toiset meistä ottavat helpommin fyysistä kontaktia ja koskevat toisia ihmisiä huomaamattaan, kuin toisille kynnys toisen koskemiseen edes arkisella tasolla on korkeampi. Voi kuitenkin olla, että leikin varjolla hän on vähintään halunnut sinun huomiosi ja ehkä myös koskettaa sinua- mahdollisesti siitä syystä, että hän pitää sinua viehättävänä. Mikäli sinulla on korkeammat fyysiset rajat etkä pidä siitä, että sinuun kosketaan, voit sanoa siitä.
Se, että hän on kysynyt äidiltäsi missä olet, kun et ole ollut kirkossa, on myös kiinnostuksen osoitus. Millaisen kiinnostuksen, en osaa sanoa, mutta hän on ainakin pistänyt merkille, että puutut paikalta. Hän lienee myös melko rohkea, sillä on uskaltanut kysyä asiaa äidiltäsi. Kiva, että äitisi kertoi asiasta sinulle! Voi myös olla, että yllättävä tilanne ja vanhempien läsnäolo on tuntunut kiusalliselta, ettekä siksi ole saaneet puhuttua ollessanne kylässä? Jotkut saattavat joskus muuttua ujoiksi sellaisten seurassa, joista pitävät.
Kuulostaa myös siltä, että huumorintajunne osuvat yksiin, jos pelleilette toistenne kanssa jo nyt. Mielestäni hänen viimeisimmän heittonsa voi ottaa siltä kantilta, että hän on halunnut varmistua, että tiedät hänen heittäneet vitsiä: tämä kertoo siitä, että hän ei ole halunnut loukata sinua edes vahingossa. Muuhun analysointiin en uskalla lähteä, sillä olettamukseni olisivat vain spekulaatiota. Emojien käyttöä ei kannata sen enempää tässä vaiheessa ylianalysoida: jotkut käyttävät sydämiä herkemmin ystävillekin, jotkut säästävät punaiset sydämet ainoastaan hartaasti rakastamilleen ihmisille. Love-heiton voi lukea araksi vihjaukseksi siitä, että kiinnostusta voisi olla enemmänkin. Toisaalta se voi olla luettavissa vähän kuin ”hyviä viboja”- tyyppisenä heittona. Mutta ainakin mielestäni hän pitää sinusta vähintäänkin ihmisenä, johon haluaa olla yhteyksissä jatkossakin.
Sinuna lähestyisin näitä asioita itsesi kannalta: mitä sinä itse haluat? Pidätkö sinä hänestä mahdollisena ystävänä vai oletko kiinnostunut hänestä enemmän? Kuten itsekin sanoit, olette tunteneet vasta melko vähän aikaa. Aina aikakaan ei merkitse kaikkea; joidenkin ihmisten kanssa joitakin asioita vain tietää, mutta useimmiten yhdessä vietetty aika paljastaa kuitenkin enemmän.
Kehotan sinua ottamaan rennosti; jatka tutustumista häneen ilman ennakko-odotuksia. Muista, että sinun tehtäväsi ei ole miettiä hänen tunteitaan tai mitä hän haluaa. Sinä et ole hänelle mitään velkaa tai vastuussa hänen tunteistaan. Sinulla on oikeus miettiä mitä sinä tunnet, haluat ja ajan kuluessa varmasti asiat selkiytyvät kuin itsestään. Alkuvaiheessa epävarmuus on aina suurta, mutta pikkuhiljaa varmuus kasvaa. Mihin suuntaan varmuus kasvaa, sen mahdollisesti aika näyttää ja tunnet sisälläsi. Kuulostaa kuitenkin tässä vaiheessa siltä, että olet saanut vähintäänkin kivan kaverin, vieläpä samoista piireistä, missä itsekin liikut, eli kirkosta. Se voi viitata siihen, että mahdollisesti jaatte ainakin joitakin samankaltaisia arvoja ja teillä saattaa olla muutakin yhteistä. Ne ovat asioita, jotka ovat hyviä lähtökohtia sekä ystävyydelle että parisuhteelle. Toivottavasti tästä oli sinulle apua!
Hyvää loppuviikkoa sinulle!
Halit,
Terkuin Stinke