modell jobb
10.06.2015
Hej!
Jag har sökt länge nu efter ett riktit "modell jobb" eller ja...men finns det någon som böhöver en yngre modell så skulle jag vilja veta.
Tack i förhand!

Ungdomsinformatören Jenny svarar
15.06.2015
Hejsan!
Helén Hirvelä har åtminstone haft en modellskola här i Österbotten-trakten (d1 management), hennens telefonnummer är 0449212754 och e-post hirvelabyhand@yahoo.com så kanske du kan ringa till henne och fråga för hon har varit inom branschen en längre tid ch har säkert kontakter till kunder.  Andra som ordnar kurser är t.ex. fashion model agency och Paris models i Vasa, samt Matiné i Karleby, tfn 045 650 2530. Det kan vara lättare att hitta jobb via en "modellbyrå" för de brukar säkert få förfrågningar av modeller och kan sedan anställa passliga, det kan dock vara 18-års åldersgräns för vissa jobb och i en del modelltävlingar men troligen inte i alla och på kurser kan mannog säkert delta oavsett åldern. Bäst att ringa och fråga om mera detaljer. Hoppas att du fick lite hjälp för sökandet!
Ha det så bra!
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny