Många frågor
21.09.2018
Hej jag skulle vilja bi au pair hur blir man det och kan man åka och sommar jobba som aupair får man nån lön har man nån fritid som man kan vara med vänner Anornym

Ungdomsinformatör Ida svarar
02.10.2018
Hej!
Ungdomsakademin hade bra info om Aupair, länkar till deras sida här.
Oftast så får Aupairen bo gratis hos familjen och får mat. Aupairen får egentligen ingen lön, utan fickpengar som inte brukar vara en så stor summa. Så de kan vara bra att ha med sig extra pengar. Schemat kan se olika ut från familj till familj, men jo man har nog en fritid också. Om du åker via en organisation så brukar de ofta ordnas träffar med andra aupairer. För att åka till USA som Aupair behöver man vara 18 år gammal.
Lycka till! :)
Hälsningar Ida