Utebliven mens
05.05.2024
Hej! Nu är jag orolig och stressad för min mens kom inte då jag äter 4 sockerpiller. äter zoely. Ätit zoely 2 karta och idag börjar tredje karta. Oroligtjrj

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.05.2024
Hej,
Du behöver inte oroa dig. Förutsatt att du har tagit dina piller alla dagar som du borde så är du skyddad. En av de vanligaste biverkningarna med just Zoely är att blödningarna upphör, och det händer ungefär en av tio användare, så det är inte alls ovanligt.
Det kan också göra det råddigare för kroppen om du ibland äter dina sockerpiller och ibland äter flera kartor ihop. Så jag föreslår att du nu äter dina piller + sockerpiller de kommande kartorna för att ta reda på vad som är normalt för just din kropp.
Ingen stress!
Kram,
Tessi