Småbåtar
07.04.2024
Hej vilken typ av småbåtar är bäst? Vem kan jag kontakta för att få en riktigt bra småbåt? Helst under 1000 euro, tack på förhand.
Mvh Småtar ?????
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
10.04.2024
Hej!
Tack för din fråga. Det är svårt att säga exakt vilken typ av småbåt som är bäst eftersom jag inte vet vad du är ute efter eller vilket syfte du tänker ha båten till. Vill du ha en båt att ro i är det bättre ifall den är smal men om du ämnar fiska är det bättre ifall båten är lite bredare så att den är mer stabil att stå i.
Eftersom att du har så pass låg budget är det nog begagnade båtar du bör söka efter. Med en budget på 1000 euro ska du inte ha allt för höga förväntningar utan det lönar sig att sikta in sig på en mindre båt med liten motor.
Du kan börja med att söka på t.ex.
Det kan också löna sig att kolla med någon i bekantskapen som har en båt ifall du får provköra den så att du får ett hum om vad som passar dig, vad du gillar och vad dina behov är så att du har lite tydligare riktlinjer när du sedan ska köpa egen båt.
Hoppas det här var till någon hjälp. Lycka till!
Kram,
Rosanna