Konserten
25.01.2015
Hejsan! Jag började fundera på att får man ha med sin digitalkamera och filma/fota på en konsert i Helsinki? Eller får man bara använda telefonen? För jag har inget utrymme så jag kan inte ta en enda bild... Thx! :) #1DHelsinki
Praktikanten Sabina svarar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
26.01.2015
Hejsan #1DHelsinki!
Nu är det så att det står på konsertbiljetter som man köper att det är förbjudet att filma eller ta bilder under konserten, inte fast det är för privat bruk. Man skall också gå genom en säkerhetskontroll där de kollar genom din väska och ifall du har en kamera med dig så hålls den i förvar tills efter konserten. Om det skulle vara så att en ordningsvakt ser att du filmar under konserten så kan de komma och säga till. Ju större artister det är, desto strängare regler är det. Annat som man inte får ta in är vätskor inte ens vatten, vassa föremål och i vissa fall paraplyer.
Ha så roligt på konserten! :)
Hälsar Praktikanten Sabina och Ungdomsinformatören Liselott