Om mig
25.04.2024
När jag onanerar så efter någon minut så börjar det kittlas där nere och efter så kan man typ inte fortsätta eftersom det kittlas så mycket och det är jätte skönt när det händer men så man känner kittlandes så måst man lägga benen i kors och lägga armarna runt och trycka ihop dig då börjar det kittlas igen, varför? Är det normalt att inte kunna fortsätta efter på någon timme Köttbullen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.04.2024
Hej,
Jag tror att nästan alla onanerar på lite olika sätt trots att det i princip är samma sak man eftersträvar - d.v.s. att det skall kännas skönt. Och antagligen känns också upphetsningen och orgasmen olika för alla människor. På basen av det du skriver så är det inte helt lätt att veta om det är en orgasm du upplever eller om du "bara" kommer väldigt nära då det kittlar så mycket att du måste byta ställning och avbryta - men så länge du gör det på ett sätt som känns skönt för just dig så gör du alldeles rätt.
Det är ganska vanligt att man precis efter en orgasm kan behöva lite tid att återhämta sig innan man fortsätter (det kan gälla även om man inte får orgasm utan bara kommer väldigt nära) och hur lång tid man behöver för sin paus kan variera mycket från en person till en annan, men också från en gång till en annan. Vissa tjejer kan fortsätta onanera och få en ny orgasm bara efter en halv minut medan andra kan behöva flera timmar på sig och det finns ingenting som är "rätt" eller "fel" utan man måste helt enkelt lyssna på vad ens kropp säger. Jag tycker att du skall fortsätta experimentera och lära känna din egen kropp och din egen njutning, det är både hälsosamt och helt gratis! :)
G-punkten är ett område som finns inuti slidan på den främre väggen (d.v.s. mot magen). Om man trycker mot det stället så känner man sig ofta lite kissnödig. Det finns tjejer som tycker att det är jätteskönt att stimulera g-punkten, medan det finns andra som hellre onanerar helt genom att smeka sig utanpå kroppen och där skall man också alltid minnas att det inte finns något sätt som är "bättre" än något annat utan bara olika. Så för vissa tjejer är g-punkten viktig då det kommer till deras njutning, men det gäller inte alls alla och alla upplever alltså inte att g-punkten skulle vara mer magisk än någon annan punkt på kroppen.
Njut av din kropp och av att lära känna dig själv!
Kram,
Tessi