Boxning?
23.09.2016
Finns det nå ställe där man kan får boxnings lektioner för tjejer på svenska i ca. 13 år ålder och så vidare har sökt men lyckas inte och skulle så gör vilja boxas jag älskar bara att använda min styrka Jewel

Ungdomsinformatören Liselott svarar
26.09.2016
Hej Jewel!
Nu har jag skickat din fråga till Elsa och Jessica, som jobbar som idrottsledare här i samma kommun som vi är anställda för, så svar borde nog komma riktiktigt snart :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej! Nää-ä, vet inte om vi är totalt blinda eller plötsligt förlorat förmågan att googla eller vad det är, men vi hittar ingenting om boxning i eller runtikring Vasa för flickor i din ålder. Elsa sa att det borde finnas någon grupp som tränar i jordbanehallen och att det eventuellt kunde vara Vaasan Toverit, men vi hittar ingen info om det och Vaasan Toverit verkar bara ha brottning. Är det månne så att boxning inte är så pop just nu att de har grupper för tonårstjejer? Inom brottning finns det nog och Wasa Move har kickboxningslektioner, men tex står det inget på Wasa Boxing Clubs Facebook-sida om några grupper (och de verkar inte ha någon fungerande webbsida). Kanske gymmens lektioner (konditionsboxning eller liknande) är sista möjligheten, kolla deras hemsidor? Så förlåt, förlåt, men det verkar som att vi inte kan hjälpa dig den här gången. :(
Hälsar ungdomsinformatör Liselott