Fallskärmsflygning
31.03.2015
Hej, jag är väldigt intresserad av att hoppa med fallskärm och fallskärmsflygning, dock har jag aldrig provat, men skulle va jättekul att testa. Så ja undrade om ni vet några ställen i närheten där de håller kurser för sådant eller liknande?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
01.04.2015
Hej!
Japp, på Vasa flygplats huserar Vasa fallskärmsklubb! Här är deras webbsidor, http://www.vaasanlaskuvarjokerho.net/, och det står att deras nästa nybörjarkurs börjar redan nästa tisdag :) Webbsidorna verkar bara vara på finska, men min sambo har hoppat i den klubben tidigare och enligt honom finns det nog svenskspråkiga instruktörer i alla fall för några år sedan. På sidorna finns mera info och bla priser. Dessvärre är fallskärmshoppning en rätt dyr sport, bara nybörjarkursen kostar 350€ om man är under 18 år. Men de som jag vet att har hoppat har nog alla sagt att den upplevelsen är väl värd pengarna :)
Btw har jag ingen aning om renoveringen av Vasa flygplats i sommar kommer att påverka fallskärmsklubbens verksamhet. Det kanske står på deras sidor ifall man söker mera, eller så kan man fråga kontaktpersonerna där.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott