HJÄLP
05.03.2018
Hej! Jag är en flicka som är 15 år. Jag spelar fotboll men är inte alls lika motiverad/intresserad längre tillexempel när vi har match/träning tycker jag int alls att de e kul känner bara att jag gör fel på plan och att jag är för dålig och sånt och jag vill sluta men vågar int säga det till min mamma å pappa är rädda att dom ska bli arga. Och just nu vill jag verkligen int säga ät dom för nu har vi betalat säsongs avgiften för kommande året som kostade 200€ vad ska jag göra? HJÄLP!

Ungdomsinformatör Ida svarar
06.03.2018
Hej!
Om du jobbar på att höja ditt självförtroende och inte trycker ner dig själv (genom att tänka att du är dålig), så kan det vara att motivationen kommer sakta tillbaka. Fokusera inte på de dåliga händelserna, t.ex. om du gör en fel passning, ALLA passar fel ibland, ALLA missar bollen. De är så. Fokusera i ställe på de positiva händelserna och tänk endast på dem. Kommer det en negativ händelse i dina tankar så bryter du den tanken direkt. Du kan!
Jag tycker det är fint av dig att tänka på pengabiten också, för 200 euro är ganska mycket. Så det är kanske lite knepig tidpunkt att sluta just eftersom ni redan betalat säsongsavgift, så jag förstår att du är orolig för hur de skall reagera. Genom att undvika att inte prata med dem, så de hjälper ju inte. Så prata med dem. Berätta att din motivation till fotboll inte är lika som förr. Berätta hur du känner när du är på match/träning. Jag hoppas verkligen de förstår dig och att de hjälper dig. :)
Kram, Ida