Ingen sperma ibland
07.05.2024
Hej. Jag är 16 år och nar jag runkar och sprutar kommer det Inge sperma ibland. Detta är dock bara ett problem när jag ligger på rygg och runkar, för när jag sitter eller står upp kommer det ganska mycket, men när jag ligger kommer det bara någon droppe.Vad kan det bero på och är det ett problem? Inget sprut ur ballen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.05.2024
Hej,
Vilket tryck utlösningen kommer ut med påverkas av flera olika saker, t.ex. hur upphetsad man är, hur länge det är sedan man senast har fått utlösning, hur länge man har hållit på och vilken ställning man sitter/ligger i. Jag tycker att detta är någonting som du skall följa med lite, och se om det t.ex. under den kommande månaden alltid följer samma mönster - d.v.s. att det endast kommer någon droppe om du ligger ner. Om det även under den kommande månaden är så, och det alltid går till på samma sätt så tycker jag att du skall ta upp saken med din läkare eller vid en ungdomsmottagning så att en läkare får ta ställning till om det är någonting som borde undersökas.
Kram,
Tessi