Värk i armbågen
14.06.2020
Hej.
Jag har börjat ha värk i armvågen och det har hållit på i två dagar redan. Det känns ungefär som om något skulle vara lite ur led men när jag försöker "käncka" tillbaka det så hjälper det bara en liten stund. Undrar om detta är något som jag borde kolla upp med en läkare eller om detta är normalt? SjukArm

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.06.2020
Hej,
Vet du om att du skulle ha skadat armbågen på något sätt eller varför den plötsligt börjat göra ont? Du vet ju bäst själv exakt hur ont du har, och ofta går smärta över av sig själv - speciellt om den börjat p.g.a. att man gjort någon upprepad rörelse som är ovan. Men du kan givetvis ringa till hvc och diskutera saken, och vid behov kan de då boka en läkartid åt dig så att du kan få armen undersökt.
Kram
Tessi