Pojkvän
24.11.2019
Hej, jag funderar lite på mitt förhållande. Min pojkvän säger aldrig att han älskar mej men han kan dock säga att han gillar mig med då jag säger jag älskar dej är han bara tyst.
Han vill kramas jätte mycket då vi är tillsammans men han vill aldrig ha sex.
Han är mycket mer med sina vänner men säger att jag nog går först iaf. Det är som om han säger en sak men visar en annan.
Jag har pratat med honom å han säger att han har jätte svårt att visa sina känslor, men han tycker om mig mer än någonting annant å att han inte lämnar mig.
Men samtidigt finns alla dåliga tecken som inte är bra. Jag undrar vad ni har för tankar?

Ungdomsinformatör Ida svarar
29.11.2019
Hej!
Precis som du skriver i din fråga så ger han dubbla signaler. De vore bra ifall du funderar över vad du vill och behöver i ett förhållande. Du kunde också fråga honom vad han tycker är viktigt i ett förhållande, så kanske du förstår honom bättre. Eftersom det nu finns delar som du saknar i förhållandet, känner du att du kunde klara dig utan dom delarna?
Om han har svårt att visa sina känslor så kunde det vara en bra sak att ta upp till diskussion igen. Har du t.ex. berättat för honom om de situationer du blir ledsen och hur det får dig att känna? Förstår han det? Kom ihåg att han också bör göra något för att få det att fungera. Han kan inte bara säga att det är svårt – utan han bör fundera över vad han kan göra för att lära sig att visa sina känslor eller på vilket sätt han visar sina känslor (är det via ord, handlingar, närhet).
Det är inte lätt i relationer, ibland måste man inse att det inte fungerar fastän man tycker om en person. Vad vill du ha i ett förhållande? Är du lycklig?
Ta hand om dig!
Kram, Ida