Tacksam för svar
21.06.2018
Skrev en fråga för ett tag sen men har inte fått något svar ännu. Förstå att ni har fullt upp men undrar bara när man får svar? Såhär stod det
”Hej!
Tack för din fråga. Vi har skickat den till den syd-finlandssvenska ungdomsportalen Ungdomsakademin (tidigare Unginfo.fi) som vi samarbetar med. Deras experter och ungdomsinformatörer kommer att svara på din fråga. Svaret kommer att finnas här under din fråga så fort vi fått det. Både din fråga och svaret kommer att synas både här på Decibels Våga fråga och på Ungdomsakademins sida Fråga.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott”
Vet inte vad jag ska ta för kategori men jag väljer det min första fråga handla om

Ungdomsinformatören Liselott svarar
25.06.2018
Hej!
Jag skulle gissa att svaret nog är på väg, men det kan vara att semestertiderna påverkar :/ Se, vi har än så länge ett samarbete med Ungdomsakademin Luckan som går ut på att om någon klickat i någon av "deras" finlandssvenska kommuner istället för någon av våra 11 medlemskommuner, så svarar de på frågan och skickar svaret till oss. Det ser dock ut som att vi kommer att ta över hela deras Fråga-tjänst och serva hela Svenskfinland, men inga avtal är undertecknade än.
Så troligen hade du klickat i en av deras kommuner på din fråga och egentligen borde vi vänta på deras svar. Skulle jag säkert veta vilken som var din fråga, så skulle jag svara efter bästa förmåga själv på den så att du inte skulle behöva vänta så länge. Kan du därför skriva som kommentar här vad din fråga hette - alternativt ställa den på nytt med aktuell info (ifall något skulle ha förändrats i din situation sedan du skrev till oss)?
Kram, Liselott