Gravidsymtom??
24.03.2019
Hej! Jag tar p-piller och förra veckan hade jag och min kille sex för första gången. Han kom i mig och jag tänte att det var lugnt eftersom jag tar p-piller. De har jag även tagit i tid under den senaste månaden. Dock har jag börjat bli lite orolig, för nu en vecka senare har mina bröst ömmat väldigt mycket. Egentligen skulle jag ha min mens förra veckan, men jag hoppade över den. Så kan det vara på grund av det mina bröst är ömma, eller finns det risk för att jag är gravid???

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.03.2019
Hej.
Eftersom du hoppade över mensen och kör två kartor ihop så är jag rätt säker på att bröstens ömhet beror på det, och inte på att du skulle vara gravid. Om det var förra veckan som ni hade sex och han kom i dig första gången så skulle du antagligen inte ha några som helst symtom av en graviditet ännu även om du var gravid - vilket jag alltså inte tror att du är.
Fortsätt att äta dina piller och lita på att de gör sitt jobb. Släpp fram mensen efter denna karta så blir inte kroppen så snurrig. Det är givetvis en stor omställning för kroppen om det var första gången, eller bland de första gångerna du åt två kartor på raken. Ingen panik.
Kram
Tessi