Killar
19.05.2024
VART finner man killar som är mogna och inte otrogen 24/7, känns verkligen som om det inte finns, saknar att ha en partner men vill ha något seriöst och riktigt.
Rosanna farg

Ungdomsinformatör Rosanna svarar
20.05.2024
Hej
Tack för din fråga. Tyvärr kan jag inte tala om för dig var du kan finna en mogen och trogen kille. Hade det funnits sådan information någonstans skulle otrohet inom parförhållanden inte längre vara ett problem. Men tyvärr finns det ingen plats eller något forum där det endast finns mogna och trogna personer.
Det du kan försöka söka efter om du är sugen på ett seriöst och hälsosamt förhållande är en person som du känner att du kan vara dig själv med fullständigt. En människa som får dig att känna dig trygg, bekväm, hörd och sedd. En person som lyssnar till dig och är duktig på att kommunicera. Inom parförhållanden är det otroligt viktigt att båda parterna kan tala öppet och ärligt om sina tankar och känslor. Det är viktigt att man kan lyssna till varandra och göra sitt bästa för att förstå varandra. Man ska respektera varandras gränser och sträva efter att kontinuerligt stärka förtroendet för varandra.
Kom också ihåg att alla människor definierar otrohet lite olika. Det som kan kännas som otrohet för en person behöver inte alltid kännas som otrohet för en annan. Därför är det viktigt att man i ett tidigt skede av förhållandet diskuterar dessa saker. Det är bra om man kan vara ärlig med sina egna gränser och det som man förväntar sig i förhållandet och av sin partner. Då minskar man risken för misstag och missförstånd.
Det är inte alltid så lätt att hitta en person som fyller alla förväntningar man har. Därför är det bra om man kan vara okej med att det får ta lite tid innan man hittar den rätta. Man kan pröva på, lära känna nya människor och dejta men det gör inget att det tar lite tid innan man förbinder sig till en person. När du hittar någon som du litar på, som är öppen och ärlig, som du känner dig bekväm med och som du kan vara dig själv med, då är du på rätt spår. Jag förstår att du gärna vill ha en partner men jag tror att det är bättre för dig att tålmodigt vänta på en person som du känner att du kan ha ett seriöst, moget och hälsosamt förhållande med. En sådan kille finns nog där ute någonstans och han väntar på dig också.
Kram <3
Rosanna