Kompis problem, analtvätt?
27.03.2024
Jag och min vän hade analsex. Vi är båda pojkar. Jag är rädd att detta skall spridas!!
Jag tyckte det var dock väldigt skönt och roligt men när han skulle suga av mig, sade han att det smakade lite avföring. Antar att det var för att jag just hade den djupt i röven på honom. Vi är inte homosexuella, bara bra vänner. Vi får inte flickors uppmärksamhet, så vi har lite skoj tillsammans ibland. Mina föräldrar och dem i skolan får INTE veta om det här!
Ja men jag undrade om man måste tvätta rövhålet före man stoppar in kikkelin i analet på kompisen min? rövsvett

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.04.2024
Hej,
Jag har anledning att tro att din fråga inte är helt sanningsenlig men jag kommer att svara på den ändå.
Det är jättebra att ni har varandra och att ni har hittat ett sätt att njuta tillsammans. Så det ni gör sker med ömsesidigt samtycke så är det inget fel med det. Du frågar om man borde tvätta analen innan man har analsex och på många sätt kan man väl konstatera att det helt enkelt beror på personliga preferenser och möjlighet.
Om det är väldigt viktigt för en att man inte får några spår av avföring på penisen så kan man försöka göra rent i ändtarmen innan man börjar på. Eftersom ändtarmens huvuduppgift ÄR att forsla avföring så är det ganska självklart att det kan finnas spår av avföring där och att det är svårt att få ändtarmen 100% ren. I allmänhet finns det inga stora mängder avföring i själva ändtarmen, utan avföringen finns högre upp i tjocktarmen och passerar ändtarmen endast då man bajsar.  Men spår av avföring finns för det mesta ändå, och därför det finns olika analduschar som man kan använda om man vill försäkra sig om att det är rent innan analsex.
Alltid har man kanske inte tillgång till att tvätta sig så noga på förhand eller mellan analsex och oralsex, och då kan man t.ex. använda kondom medan man har analsex som man sedan kan ta av sig innan man har oralsex. Kom ihåg att använda ordentligt med glidmedel och att ta det försiktigt.
Hälsningar
Tessi