Mens
07.05.2019
Hej jag testade att äta yas p-piller men jag måde så otroligt dåligt av dem och fick hemsk ångest. Jag klarade inte av att äta dem något mer. Jag hade 7 röda piller och 4 vitta piller kvar på första kartan. Jag slutade äta dem. Nu undrar jag när min mens kommer och när den kommer att bli normal igen?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.05.2019
Hej.
Eftersom du åt pillren bara i 14 dagar så är det osannolikt att de skulle påverka din mens i så stor utsträckning. Så jag gissar att din mens kommer att komma om en vecka ungefär, men det beror givetvis på hur lång menscykel du brukar ha.
Mängden hormoner du har fått i dig på dessa 14 dagar är sannolikt mindre än du skulle ha fått i dig genom t.ex. ett akut p-piller. Så jag tror att din menscykel är tillbaka som den varit innan inom ett par månader.
Hoppas att din ångest har minskat.
Kram
Tessi