orolig
18.02.2019
Hej för jag har haft sex och använt kondom båda gångerna, den var hel efteråt. Jag har stressat lite den här månaden och min mens var några dagar sen. För några dagar sedan så fick jag något som liknade mens i mina trosor men det slutade efter en dag. Vad var detta behöver jag vara orolig? kommer min mens att komma? finns det någon risk att jag är gravid?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.02.2019
Hej,
Om ni har använt kondom då ni har haft sex så är det osannolikt att du skulle vara gravid. Mensen kan - som du vet - vara oregelbunden, och i all synnerhet om man oroar sig mycket eller är stressad. Det är nästan omöjligt att säga vad den lilla blödningen du hade berodde på, det kan ha varit en liten mellanblödning helt enkelt.
Beroende på hur mycket du nu oroar dig så kan du ju testa dig bara för att vara helt säker, men jag tror inte att det finns någon anledning till panik.
Kram
Tessi