Panik
30.11.2019
Hejj! Jag hade skyddat samlag för ungefär 3,5 månad sen. Min mens har de två senaste gångerna varit 4-6 dagar sen men annars har jag blött som vanligt. Nu har jag plötsligt blivit väldigt rädd att kondomen ska ha spruckit och att jag är gravid, kan det vara så?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.12.2019
Hej.
Om din mens har kommit varje månad, må så vara att den varit lite sen, men du ändå har blött som du brukar så verkar det högst osannolikt att du skulle vara gravid. Det normala då man är gravid är ju att man inte blöder alls - inte det att man blöder normalt varje månad.
Om ni använde kondom - och du inte märkte att den gick sönder, och nu har haft mens som vanligt så behöver du nog inte oroa dig.
Slappna av :)
Kram
Tessi