gör ont efter jag kommer (tjej)
27.07.2017
hej!
har försökt googla och läs men blir bara galen, efter att jag och min kille har sex och jag kommer så gör det jätte ont in i slidan, det går inte att fortsätta ha sex och jag får jätte dåligt samvete... och om vi försöker igen efter någon timme så gör det fortfarande jätte ont! han är väl s.k välutrustad, och när vi är tillsammans har vi sex många gånger på ett dygn, om jag inte kommer så är det inga problem att ha sex efter typ 2 timmar igen, men kommer jag så gör det såå ont och också kliar lite runt öppningen, snälla hjälp!!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.08.2017
Hej,
Det att det kliar runt slidöppningen efter att ni har haft sex beror antagligen på att han är välutrustad, som du säger. Det uppstår ganska lätt små sprickor i huden och de kan klia efteråt men det läker oftast snabbt. Eventuellt skulle lite glidmedel lösa problemet. Det är åtminstone värt ett försök.
Däremot kan jag inte svara på varför det gör så ont för dig att ha sex efter att du har fått orgasm. Jag föreslår därför att du skulle ta upp saken med en gynekolog som kanske kan svara på frågan.Det du kan försöka fundera på är om du upplever att smärtan sitter i musklerna eller i själva huden? Gör själva orgasmen också ont eller är det bara efteråt? Får du ont även om du kommer genom masturbation eller gäller det bara om du får orgasm i samband med penetration? Har du upplevt samma sak även med tidigare partners eller tror du att det hänger ihop med att din partner är välutrustad?
Du kan fundera lite på de frågorna, och ringa och boka en tid till gynekolog på hvc. Var inte besvärad över att ta upp saken med din gynekolog - det är ju därför de finns, för att kunna svara på frågor som gäller just det området.
Kram
Tessi