Gravid??
13.10.2019
Jag hade sex med min pojkvän (som nu är mitt ex) första gången i april någon gång. De var inget bra sex och de var bara i en stund. Vi körde utan kondom. Ja brukade ta p piller men just den dagen hade jag glömt ta. Nu har de gått långt tid o ja har väldigt mycket stress över att ja skulle vara gravid. Min fråga är skulle jag kunna vara gravid o på vilka sätt skulle ja märka av de. Och vad ska ja göra om jag vill kolla upp de. Killen va 13 och jag 15 så skulle jag om (tex går t Umo) bli polisanmäld?? Engla larssb

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.10.2019
Hej.
OM du hade blivit gravid i April så skulle du nog ha märkt det nu. Det första man brukar märka det på är att mensen upphör. Alla mår inte illa så det är inte nödvändigtvis ett tecken, men du skulle säkert känna dig mer trött än normalt, och dina bröst skulle ha vuxit. I detta skede skulle nog också din mage ha börjat växa.
Om det skulle vara så att din mens inte skulle ha kommit så skall du absolut testa dig, och det kan du ju göra i vilket fall som helst för att vara på den säkra sidan och för att du skall kunna släppa saken sen, graviditetstest kan du köpa i vilken butik som helst eller på apoteket. Jag tror inte att du skulle bli polisanmäld trots att du skulle gå till UMO, och OM du skulle vara gravid är det nog viktigt att det upptäcks så att du får hjälp med allting.
Många kramar
Tessi