Hjälp. Fort
30.09.2019
Hej.
Jag hade sex utan kondom men han kom inte innuti mig. Borde jag ta ett dagen efter piller ändå eller är risken så liten så att det e fine utan? rädd

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
30.09.2019
Hej.
Jag föreslår att du tar ett akut p-piller. Avbrutet samlag är INTE en preventivmetod, så ja - risken att bli gravid är givetvis mindre än om han hade kommit i dig, men det är fortfarande en risk. Som du säkert har hört så kan det finnas många tusen levande spermier redan i försatsen - och den känner varken du eller han av.
Så iväg med dig till apoteket. Var beredd på att din mens kan påverkas av pillret, och ta ett graviditetstest för säkerhets skull om tre veckor.
Kram
Tessi