orgasm?
24.08.2014
Hej!:)
Har ett bra tag nu funderat på orgasm.
Vill gärna få orgasm.
Känns sådär när jag onanerar, inte jätte skönt, men skönt.
Kännes bättre när pojkvännen gör, när han gjort ett tag känns det jätte skönt, känns som att de typ "exploderar" snart, känns jätte bra, sen efter ett tag börjar jag typ "skaka" o efter de har ja ingen kontroll över kroppen just i kanske några minuter, under de där några minuterna kännse de heller int så jätte bra om pojkvänen fortsätter, men sen efter ett tag känns det bra igen, men inte längre lika bra.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
27.08.2014
Hej!
Vet du, vår ljuvliga sexualrådgivare-hälsovårdare Tessi kommer nästa gång i jobb nu på onsdag, orkar du vänta på svar tills dess, så förklarar hon mera? ;)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej.
Jag vill börja med att säga att det låter som om du har gjort alldeles rätt, som både försöker på egen hand och tillsammans med din pojkvän. Ofta är det ju tvärtom, att det är lättare att ha det skönt på egen hand än med sin partner eftersom man oftast själv vet vad som känns bra, men det är ju en bra sak om din pojkvän är duktig på att göra det skönt för dig.
På din beskrivning låter det som om du kommer väldigt nära, men ändå inte riktigt når orgasm? Du skriver att det känns som om du nästan exploderar, men oftast brukar det vara orgasmen som är själva explosionen, efter vilken man oftast inte kan fortsätta direkt utan måste ta en kortare eller längre paus.
Mitt bästa råd är att fortsätta försöka. Man brukar säga att man nog vet om det om man får orgasm, så om man bara tror att det kan ha varit det, så var det antagligen inte det. Orgasmen känns nog, och det är därför det talas så mycket om den. På gott och ont. Risken med att bli för orgasmfixerad är att man glömmer bort att njuta och bara fokuserar på själva målet. Men  det låter ju som att ni har det skönt och kan njuta tillsammans, så det finns ingen anledning att tro att du inte skulle lyckas få orgasm. Jag föreslår att du skulle fortsätta försöka både ensam och tillsammans med din kille. På egen hand kan du ju också försöka med olika hjälpmedel som finns hemma, t.ex. duschen. Övning ger färdighet!
Hälsningar
Tessi