Onanera
23.04.2024
Hej, jag är en tjej på 15 år som undrar vad man kan använda som fungerar som vibrator? Har testat massage pistol och den funkar snabbt nästan för snabbt men den är väldigt o behändig och har så mycket ljud, finns det nån app? Isåfall vad för app( alltså på mobilen ) Grodan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
26.04.2024
Hej,
Den bästa vibratorn är nog en "riktig" vibrator som är utvecklad just för det ändamålet. Idag kan man köpa sådana t.ex. i större varuhus (prisma, citymarket) eller på Normal. Det finns ingen åldersgräns på att köpa dem så det enda man behöver är mod :)
Men precis som du skriver så finns det också appar som man kan ladda ner till telefonen. Jag skulle rekommendera att du helt enkelt gick till din appstore och sökte på "vibrator" så får du se vilka alternativ som finns. Det finns säkert stora skillnader mellan dessa, men det är en bra sak eftersom också alla användare är olika och söker olika saker. Min egen erfarenhet av dem är begränsad så jag kan inte ge dig något konkret förslag utan föreslår helt enkelt att du kollar runt och testar dig fram.
Kram,
Tessi